Po co są ci potrzebne solidne artykuły medyczne i treści na stronę?

copywriting medyczny

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie szukał w wyszukiwarce objawów, których doświadcza. Wszyscy to robimy – ja też. Jest jednak między nami pewna różnica: mi jest prościej zweryfikować, na jak rzetelne źródło trafiłam. W idealnym świecie w ogóle nie trzeba zastanawiać się nad wiarygodnością informacji. Taki świat niby nie istnieje, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by była to rzeczywistość odwiedzających Twoją stronę internetową.

Ilu Polaków czyta artykuły medyczne?

Najprostsza odpowiedź na to pytanie brzmi: wielu. W zdecydowanie dłuższej wersji przywołam kilka statystyk, których niewyczerpalnym źródłem jest GUS.

Prawie 35% osób szuka informacji o chorobach oraz sposobach ich leczenia w internecie. Trochę powyżej 30% korzysta z tego medium, by uzyskać wiedzę na temat zdrowego stylu życia. To potencjalni odbiorcy artykułów medycznych, którzy odwiedzają Twoją stronę na podstawie dopasowań z wyszukiwarki. Nie muszę chyba więc wspominać, jak ważny jest SEO copywriting medyczny? Ups, za późno, już to zrobiłam.

Duży odsetek poszukujący informacji o zdrowiu stanowią osoby chorujące przewlekle (35,4%), borykające się z poważnymi problemami zdrowotnymi (45,7%) oraz oceniający negatywnie swój stan zdrowia.

agnieszka falborska copywriter medyczny

Karmienie tych ludzi artykułami medycznymi pełnymi fake newsów i nieprawdziwych informacji jest – delikatnie mówiąc – smutne i przygnębiające. Dlaczego? To szczególna grupa szukająca kolejnych rozwiązań swoich problemów zdrowotnych. Często zdesperowana i zmęczona chorobą, a tym samym podatna na testowanie niesprawdzonych terapii lub urządzeń.

Jedni żerują na nieszczęściu tych ludzi i robią to z rozmysłem (zakładam, że skoro tu trafiłeś, to nie jesteś w tej grupie). Inni mogą wprowadzać ich w błąd przez przypadek, np. powierzając copywriting medyczny osobom piszącym bardzo dobrze, ale niezorientowanym w temacie. Właśnie tej drugiej grupie chcę i mogę pomóc. Z korzyścią dla pacjenta, jak i samego biznesu.

Postaw na SEO copywriting medyczny

Z moich obserwacji wynika, że bolączką wielu przychodni, klinik i innych podmiotów medycznych są strony internetowe pełne treści niespełniających wymogów internetowych. Jeśli chcesz, aby Twoi klienci/pacjenci Cię znaleźli, musisz im to ułatwić!

Co wpisujesz w wyszukiwarkę, kiedy szukasz dentysty w Gdańsku? „Stomatolog Gdańsk”, ewentualnie „Dentysta Gdańsk” + dodatkowe określenia typu „tani”, „szybkie terminy”, „nfz”, „24h”. Nie znajdują Cię pod hasłem „doświadczony stomatolog” czy „profesjonalne usługi”. Nie zrozum mnie źle – w branży medycznej lubimy podkreślać fachowość i tę ekspertyzę, doskonale tym wiem. Pamiętaj jednak przy tym, że aby ten profesjonalizm klientowi pokazać, musisz najpierw do niego dotrzeć. SEO copywriter medyczny pomoże Ci to zrobić.

artykuły medyczne dla farmaceutów

Budowanie zaufania i wizerunku eksperta

Na pewno sam masz takie strony, na które regularnie wchodzisz, w poszukiwaniu sprawdzonych informacji z konkretnych branż.

Zastanów się: dlaczego to robisz?

Na liście powodów często figuruje zaufanie do konkretnego miejsca i informacji, które oferuje. Dzięki tej rzetelności nie tracisz czasu na ciągły research – tu masz wszystko to, czego akurat potrzebujesz.

Dobrze napisane artykuły medyczne, które są źródłem przydatnych informacji, pozwolą Ci zbudować stałe grono swoich odbiorców. To Twoi potencjalni klienci oraz osoby przyczyniające się do lepszej widoczności strony i Twoich usług w sieci. Google lubi promować witryny cieszące się zaangażowaniem czytelników, czyli takie, na których spędzają sporo czasu.

seo copywriting medyczny

Artykuły medyczne jako… narzędzie pracy

W wielu przypadkach dobrze opracowane artykuły medyczne czy opisy na stronę mogą Ci przynieść dodatkowe korzyści. Posłużą np. jako materiały dydaktyczne dla osób przygotowujących się do zabiegów czy wymagających rekonwalescencji po ich wykonaniu. Mogą być także swoistym Q&A – odsyłasz pacjenta do tego konkretnego źródła, gdzie znajdzie odpowiedzi na swoje pytania. Wykorzystuj w pełni potencjał stworzonych artykułów medycznych.

Daj znać, jeśli chcesz poprawić jakość artykułów medycznych na swojej stronie – ja zrobię to za Ciebie, a Ty w tym czasie będziesz robić to, na czym znasz się najlepiej lub na czym Ci najbardziej zależy. W końcu możesz w ten sposób tak naprawdę kupić nie tylko dobre artykuły medyczne wspierające Twój biznes, ale także… odpoczynek czy dodatkowe chwile dla swoich bliskich.

Autor

  • Agnieszka Falborska

    Copywriterka medyczna, dietetyczka. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Wykładowczyni akademicka, prelegentka krajowych konferencji, edukatorka. 8 lat doświadczenia zawodowego w obszarze copywritingu medycznego oraz dietetyki.

Zostaw komentarz