Copywriting medyczny dla małych firm – jak go zorganizować?

copywriting medyczny dla małych firm

Niektórzy mawiają, że są dwie pewne rzeczy: podatki i śmierć. Pewne jest również to, że choć każdy przedsiębiorca by tego chciał, to doby nie da się wydłużyć. Kiedy jesteś „samotnym wilkiem” lub masz niewielki zespół, w którym nie ma miejsca dla copywritera piszącego teksty medyczne na pełen etat, możesz zmagać się z problemem braku artykułów medycznych i innych treści na Twojej stronie internetowej. Jak to zmienić, a jednocześnie nie zwariować i nie zbankrutować?

Zamów teksty medyczne na stronę u copywritera medycznego

Nie musisz zatrudniać na pełen etat osoby, która będzie odpowiedzialna za treści. Zaangażowanie freelancera redukuje koszty związane z zatrudnieniem dodatkowego specjalisty. Jeśli copywriter pisze teksty medyczne w ramach swojej własnej działalności, to możesz liczyć na rozliczenie fakturą, która stanie się kosztem obniżającym podatek w Twojej firmie.*

*w większości przypadków

copywriter medyczny pisze artykuł medyczny po polsku na komputerze

Teksty dla branży medycznej – optymalizacja kosztów

Budżety nie są z gumy. Napisanie treści przez copywritera-freelancera może nadal wykraczać poza fundusze, które chcesz wydać na teksty medyczne na stronę czy inne treści używane w content writingu medycznym.

Co możesz zrobić, by zmniejszyć koszty realizacji, a jednocześnie nie rezygnować z usług copywritera medycznego, który zna branżę? To nie będą żadne czary-mary. Uczciwie przyznaję od razu: zmniejszysz koszt na fakturze, zapłacić za to jednak czasem – swoim lub Twoich stałych pracowników.

Samodzielnie zrób research

Dokładny research to ten element tworzenia tekstu medycznego, na który trzeba poświęcić sporo czasu. Dostarczając wszystkie materiały, na podstawie których miałby powstać tekst, możesz ograniczyć koszt całej usługi.

Oddaj artykuły medyczne do redakcji i korekty

Sporym problemem specjalistów w różnych branżach (nie tylko w branży medycznej) jest to, że próbują tłumaczyć zagadnienia w taki sposób, jakby rozmawiali z drugim profesjonalistą. Tak rodzą się nie tylko trudne w odbiorze artykuły medyczne, ale również treści przesycone nieistotnymi z punktu klienta szczegółami. Copywriter medyczny poprawi teksty w taki sposób, by dostosować je do grupy docelowej, nie wpływając negatywnie na poprawność merytoryczną tekstu.

Zleć artykuły medyczne po polsku

Jeśli Twoja firma potrzebuje tekstów w języku angielskim, musisz mieć świadomość, że teksty medyczne na stronę pisane w języku obcym kosztują więcej. Rozwiązaniem może być skorzystanie z usług copywritera medycznego piszącego w języku polskim – stworzy merytoryczny tekst, który stanie się tekstem bazowym. Na jego podstawie można zamówić tłumaczenie na język obcy. W tym przypadku również warto skorzystać z usług tłumacza, który zna specyfikę branży medycznej.

Wykorzystaj pomoc AI

Nie zachęcam Cię do pisania całych artykułów medycznych na bloga z użyciem chatu GPT. Jeśli pracujesz w branży medycznej, to doskonale wiesz, jakiej treści można znaleźć w internecie – terapia nieuleczalnych chorób czosnkiem i inne tego typu historie, które chat może umieścić w Twoich tekstach. Na pewno nie chcesz, by na Twojej stronie znalazły się fake newsy, które obniżą autorytet marki i zaufanie do niej.

Gdy copywriter napisze dobre teksty medyczne na stronę, możesz na ich podstawie wygenerować z chatem treści postów do SM, które zachęcą do ich przeczytania czy krótkie podsumowania.

copywriter medyczny kontra chat GPT

Twórz użyteczne artykuły medyczne i evergreeny

Zostawmy już kwestię tego, kto napisze artykuły medyczne na stronę. Jeśli chcesz, aby Twoje treści przyciągały, musisz dać czytelnikom wartość. Dlatego bardzo dobrym pomysłem są artykuły poradnikowe, które dają odpowiedzi na ważne dla czytelnika pytania. Content writing medyczny musi uwzględniać potrzeby odbiorcy, jeśli chcesz, aby stał się Twoim klientem.

Sprzedajesz sprzęt rehabilitacyjny? Napisz teksty medyczne dotyczące chorób czy urazów, które wiążą się z potrzebą rehabilitacji. Sprzedajesz gotowe diety dla osób z cukrzycą? Stwórz artykuł medyczny na temat żywienia w cukrzycy albo popularnych mitów dotyczących diety cukrzyka. Każda branża ma tzw. evergreeny, czyli bardzo popularne tematy i zapytania, które cały czas są w trendzie. Przykładowo w dietetyce są to treści dotyczące tego, jak schudnąć, ile kalorii jeść. Takie teksty dla branży medycznej są źródłem stałego ruchu w witrynie – o ile pozwolisz się znaleźć w sieci.

Nie zapominaj o robotach Google w content writingu medycznym

Doskonale wiesz, że artykuły medyczne na stronę muszą być rzetelne, dawać wartość i przekazywać aktualny stan wiedzy. Nie zapominaj o ich optymalizacji, dzięki której internauci będą mogli je znaleźć.

Frazy kluczowe w artykułach medycznych

Treści pisane do internetu muszą uwzględniać frazy kluczowe, czyli słowa, które wpisujesz w wyszukiwarce, gdy chcesz znaleźć konkretne informacje.

Przykład: szukasz copywritera medycznego do tworzenia tekstów medycznych na stronę internetową. Jeśli zależy Ci na tej konkretnej specjalizacji, raczej nie będziesz wpisywać w Google „copywriter”. Otrzymasz wtedy tysiące wyników agencji czy freelancerów, którzy piszą na wiele rozmaitych tematów. Wyszukasz za to „copywriter branża medyczna”, „copywriting medyczny”, „copywriting medyczny dla małych firm” czy „copywriter teksty medyczne”…

…i pewnie znajdziesz wtedy moją stronę, ponieważ do optymalizacji tekstów w witrynie, ja sama używam tych słów kluczowych 😉

seo copywriting medyczny

Linkowania wewnętrzne między stronami

Twoje teksty z pewnością da się w jakiś sposób powiązać między sobą.

Przykład: na stronie masz już artykuł medyczny dotyczący cukrzycy typu II – czym ona jest, dlaczego się rozwija, jakie są jej metody leczenia. Tworząc kolejny o diecie cukrzyka, bez problemu możesz zalinkować do ogólnego artykułu o cukrzycy.

Co to daje? Przede wszystkim taka struktura jest korzystna pod kątem oceny strony i jej pozycjonowania. Dodatkowo nasz czytelnik dzięki temu pewnie zostanie na niej dłużej. Witryna uwzględniająca linkowania między tekstami staje się też bardziej użyteczna. Nie musisz szukać w zakładkach powiązanych tematycznie tekstów, tylko przechodzisz do nich jednym kliknięciem.

Pamiętaj: im bardziej ułatwiasz użytkownikowi poruszanie się po Twojej stronie, tym lepiej – dla niego oraz dla Ciebie.

Autor

  • Agnieszka Falborska

    Copywriterka medyczna, dietetyczka. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Wykładowczyni akademicka, prelegentka krajowych konferencji, edukatorka. 8 lat doświadczenia zawodowego w obszarze copywritingu medycznego oraz dietetyki.

Zostaw komentarz