Dlaczego potrzebujesz dobrego copywritingu medycznego?

Dostęp do informacji może być zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem. Wystarczy kilka kliknięć myszką i stuknięć w klawiaturę, by dr Google podał odpowiedzi na wszystkie nasze pytania. W dobie wszechobecnych fake newsów i tworzenia treści przez „autorytety” copywriting w branży medycznej musi być nie tylko wartościowy, ale przede wszystkim rzetelny. Dlaczego tak twierdzę? Już wyjaśniam.

Dezinformacja działa na niekorzyść nas wszystkich

Im więcej nieprawdziwych informacji w sieci, tym więcej ludzi zostaje wprowadzonych w błąd. Powiesz: „Okej, ale to ich problem!”. I tak, i nie. To może być wyłącznie kłopot jednostki, że wydała niebotyczne pieniądze na terapie, które nie mają prawa działać. Jednak gdy ponownie wracają choroby zakaźne, od których zdawało się, że jesteśmy już wolni, problem staje się globalny.

Jasne, potrzeba nam nie tylko rzetelnego copywritingu medycznego, ale także umiejętności weryfikacji informacji i ich odsiewania. To jednak leży po stronie odbiorców treści. Ty możesz zadbać o jakość tekstów udostępnianych na swojej stronie. Jest w tym pewien element odpowiedzialności społecznej, którą – ze względu na moją działalność w tej branży – uważam, że powinniśmy czuć.

Udostępniane teksty medyczne budują Twój wizerunek

Błędy merytoryczne czy naciągane teorie nie wpływają dobrze na odbiór Twojej marki. W końcu czemu – jako konsument – właśnie Tobie mam zaufać, skoro przekazujesz nieprawdziwe informacje? Na jakiej podstawie mam uwierzyć, że Twoje usługi czy produkty są skuteczne?

Wśród odbiorców na pewno znajdzie się ktoś zorientowany w temacie, kto wytknie te błędy. Wpadki się zdarzają, ale są takie, których można uniknąć czy minimalizować ryzyko ich wystąpienia. Z tego powodu copywriting medyczny warto zlecić komuś, kto nie tylko rozumie mechanizm działania produktu czy specyfikę usługi, ale także potrafi ją przedstawić laikom bez tworzenia własnej wersji medycyny.

Tworzysz społeczność zainteresowaną wartościowymi treściami medycznymi

Własny blog to nie tylko świetne narzędzie e-marketingu, które pozwala lepiej pozycjonować Twoją witrynę. Jest także miejscem, do którego osoby poszukujące wartościowej i przydatnej wiedzy będą wracać. Częste odwiedziny witryny to większa szansa na zauważenie Twoich nowych produktów czy usług, a stąd już bardzo blisko do podjęcia decyzji zakupowej. Jest jeszcze jeden pozytywny aspekt takiej sytuacji – wierni czytelnicy, którzy dostają realną wartość, chętnie dzielą się nią z innymi i poszerzają Twoje zasięgi. To bardzo dobra i w dodatku darmowa reklama biznesu.

Nawet jeżeli preferujesz luźny styl komunikacji ze swoimi odbiorcami, wcale nie musi iść za tym rezygnacja z warstwy merytorycznej czy nadmierne upraszczanie przekazu. Jeśli chcesz, pomogę Ci znaleźć złoty środek i stworzę wartościowe teksty medyczne przyjazne dla czytelnika.

Photo by J. Kelly Brito on Unsplash

Autor

  • Agnieszka Falborska

    Copywriterka medyczna, dietetyczka. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Wykładowczyni akademicka, prelegentka krajowych konferencji, edukatorka. 8 lat doświadczenia zawodowego w obszarze copywritingu medycznego oraz dietetyki.

Zostaw komentarz